25 d’oct. 2013

Metacognició





Saber com hem sabut una cosa ens prepara per a saber-ne d'altres.

Si et pregunten: Qui era el teu amic l'any 1990? A més de saber donar una resposta, seràs capaç d'explicar com hi has arribat: "primer he pensat en quin curs estava, llavors he pensat quines altres activitats feia aquell curs, i això m'ha fet recordar amb qui feia aquestes activitats, entre els quals he identificat el meu amic".

Promoure que s'expliqui com s'ha sabut una cosa, modelant-ho, teatralitzant a l'aula, demanant als alumnes -com a part de l'activitat - una reflexió metodològica, és la clau per a l'aprenentatge.

Si després de fer la primera pregunta, fem directament una segona pregunta de l'estil "Quin era el teu cotxe l'any 2000?", no és el mateix si amb antelació s'ha fet o no un anàlisi d'aquest tipus de procés metodològic.

Si abans de fer la segona pregunta demanem que ens expliquin com s'ho han fet per arribar a la resposta, contrastem i intercanviem estratègies, portem el mètode al primer pla i es pot aplicar i millorar conscientment el procés d'aprenentatge. No en tinc cap dubte!



Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada