9 de febr. 2014

El tresor de Sant Miquel de Falgars





Aquest cap de setmana ha tocat "sortida d'homes".    :-)

El dissabte al vespre, ens vam enfilar cap als Hostalets d'en Bas per fer-hi nit. Només d'arribar, quedem parats del vent que bufa. Ho fa amb ganes, i el cel està estrellat de mala manera. Aquest tipus de nits m'encanten!!

En Pau m'ajuda amb la maniobra d'aixecar el sostre i posar la funda Thais. Ell m'il·lumina amb el frontal mentre jo em barallo amb la funda que oneja amb ganes degut a un fort vent agregalat, vent que em deixa el cos i les mans ben gelades. Però, amb el que no havia caigut és que, tenir un ajudant de 5 anys, suposa assumir que al cap de 20 segons, el frontal ja apunta cap a un altre costat. La veritat, és que no sé com he pogut posar la funda ..... sort o inèrcia? .... ves a saber! .... De totes maneres, gràcies Pau pels 20 segons de llum!  :-)

Durant la nit, el vent ha anat afluixant i ha deixat pas a una gelada que m'obliga a engegar la calefacció un parell de cops. De fet, no és d'estranyar que baixin tant les temperatures, estem a principis de febrer i la vall d'en Bas és una fondalada propensa a les gelades. 

A les 7:30 sona el despertador, ens vestim, esmorzem i preparem la motxilla. En Mia, un company que viu als Hostalets, ens dóna la grata sorpresa de venir-nos a veure amb el seu fill Pau. Els Paus s'entenen i juguen una estona mentre nosaltres la fem petar.



Sense perdre gaire temps, ens enfilem cap a Sant Miquel de Falgars. El camí puja dret com un espàrrec. En Pau, entre històries de pirates i tresors, puja com un campió i arribem a dalt al cap d'una hora de caminada. A dalt, el vent bufa fort i la temperatura no crec que superi els 5ºC. Les galetes - a recés - són més que merescudes!



Sempre m'ha encantat veure com els cercavores (Prunella collaris) surten del no res i se t'apropen quan arribes dalt d'un pic. És un tipus de companyia que m'agrada. La de vegades que hem compartit cim, ells i jo .... només ells i jo. Sens dubte, té un punt de melancòlic. 



Abans de baixar, com a bons buscadors de tresors, fem una mica de Geocaching i localitzem un tresor molt ben amagat. Intercanvi de "gadgets" i .....  cap a baix!! El cos s'ha d'escalfar i, què millor que fer-ho, amb una baixada a tot drap! 




Quan arribem als Hostalets, visita "de metge" a casa d'en Mia. Després, i abans d'enfilar-nos de nou a la Cali, ens encantem una estona amb la concentració de cotxes clàssics que avui se celebra al poble. Carai, quines màquines!! 






Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada