11 de nov. 2014

Divisió dels recursos educatius





Quan es treballen els diferents conceptes curriculars a dins i fora de l'aula, crec que és molt important enfocar els temes des de totes les vessants possibles. No n'hi ha prou en fer una classe magistral, més o menys ben preparada i dirigida a uns alumnes molt, poc o gens motivats, sinó que cal buscar estratègies suficientment hàbils per fugir (i ben lluny) de la - massa sovint - unidireccionalitat professor-alumne

Cal involucrar els alumnes en el seu propi procés d'aprenentatge. Un 50% del que aprendran al llarg de la vida ningú els hi ensenyarà; senzillament, serà fruit de l'autoaprenentatge. Per què no aprofitar aquesta eina tan potent?


Així doncs, quan preparem les classes és important programar recursos educatius igual d'efectius, com d'eficients, i tots aplicats amb la dosis adequada:

  • Recursos instructius: serveixen per repassar continguts curriculars de l'assignatura.
  • Recursos conjeturals: dissenyats perquè l'alumne desenvolupi el pensament estratègic.
  • Recursos exploratoris: on l'alumne busca informació pel seu compte, submergint-se a l'aplicació, descobrint nous continguts i ampliant la seva autonomia.
  • I finalment, recursos emancipadors: pensats perquè l'alumne creï els seus propis continguts.



Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada