22 de jul. 2011

California Club: una autèntica agulla en un paller


La producció de les Volkswagen Californies T4 va durar de l'any 1990 fins a l'any 2004. Durant aquests anys es van produir un total de 17 variants d'aquesta mítica furgoneta. Una d'aquestes variants és la desconeguda "California Club", de la qual n'hi ha poquíssims exemplars ja que tan sols es va fabricar durant els anys 1992, 1993 i 1994. Mireu que fa anys i panys que miro furgonetes i, fins fa escassament una setmana, em pensava ben bé que m'hauria de conformar en només saber-ne de la seva existència.

El cap de setmana passat vaig quedar amb un forero del foro Furgovw per un tema d'un intercanvi. Tan bon punt vaig haver aparcat ja em vaig adonar que estava davant d'una furgoneta "diferent". Allà davant meu hi tenía una de les mítiques California Club, i evidentment, vaig voler-la veure per dins i per fora. Quina passada de furgoneta. A més a més, té una distribució ben peculiar dissenyada per Westfalia i que tan sols en va treure rendiment per a aquest model. Mai més es va tornar a utilitzar aquest mobiliari.

Se'n van fabricar unitats amb motor gasolina (un 2.0 de 4 cilindres i 84 cavalls, i un 2.5 de 5 cilindres i 110 cavalls - versió canvi manual i automàtic), i unitats amb motor diesel (un 1.9 de 4 cilindres i 60cv que de ben segur li deuria costar de tirar, un 2.4 de 5 cilindres i 78cv i, per últim, un 2.4 turbo diesel, segons sembla mig experimental, de 4 cilindres i que rendia 68cv de potència).

La California Club es diferencia de la resta de Californies pels següents aspectes:

  • És una T4 de batalla llarga i sostre rígit sobreelevat però amb vidres a tota la seva part posterior. El model més semblant seria l'Exclusive, però aquest model té els vidres posteriors parcialment tapats i les finestres del sostre són més allargades.

  • No té dutxa ni lavabo, tot i que té un espai en el qual s'hi pot ubicar un potty.

  • És 4 places per viatjar i dormir.

  • La cuina i la nevera van ubicades a la part posterior i en sentit contrari a la marxa. Aquesta distribució i els grans finestrals donen la sensació d'una gran amplitud a la part posterior de la furgoneta que realment s'agraeix.

  • A banda i banda hi ha mobles i amb calaixos ben dissenyats i molt pràctics.

  • L'entrada de les aigües netes és interior (no hi ha una boca exterior), amb la qual cosa, per omplir els dipòsits cal obrir el portó posterior.

Aquí us en deixo algunes fotos. Tal com us dic, es tracta d'una autèntica "raresa de fàbrica".











Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada