14 de maig 2012

Reparació del retrovisor de la VW California T5





Fa uns tres mesos, sortint airós d'una situació delicada a la carretera, vaig acabar amb el mirall esquerra de la Cali trencat. Es va trencar el marc del mirall i el mirall es va esquerdar. Els que em coneixeu sabeu que m'agrada cuidar les coses al detall i com em molesta anar amb coses trencades o en mal estat, i més, si es tracta de quelcom referent a la Cali.

El tema és que vaig decidir posar fil a l'agulla amb el mirall. A can Volkswagen la reparació s'enfilava ràpidament per sobre dels 90 euros (50 del mirall + el marc + la mà d'obra). Així doncs, vaig optar pel pla B, que prima la pela per davant de tot. Del montatge me n'encarregaria jo i pel que fa a les peces, va ser qüestió d'anar-les buscant amb paciència per Internet. Al final, vaig localitzar un mirall nou, per tan sols 18 euros, procedent d'una empresa de Polònia anomenada Car-Parts-K&K (tot i que, a jutjar pel nom de l'empresa, he de confesar que, d'entrada no és que em generés molta confiança). El marc el vaig trobar de segona mà a l'Ebay per 5 euros amb despeses d'enviament incloses.

Amb el programa Elsawin de Volkswagen vaig baixar-me el protocol de desmuntatge i muntatge del mirall i, aprofitant la tarda lliure dels divendres, em vaig posar mans a la feina. En mitja hora ho vaig tenir enllestit. I, per tan sols 23 euros, ara ja circulo amb mirall nou! :-)

El muntatge és relativament senzill. El primer que cal fer és desmuntar la carcassa del retrovisor (amb una tornavís de punta T10 - gentil·lesa de la caixeta d'eines del Lidl). Després, i amb l'ajuda d'un tornavís de punta plana, cal descalçar el mirall de la seva base (va a pressió) i desconnectar-li els 12V (només en els miralls calefactats). Tot seguit, es canvia el mirall. El procés de muntatge consisteix en desfer tots els passos anteriors, posant molta atenció a l'hora d'instal·lar el nou mirall ja que són delicats i es poden esquerdar fàcilment al fer pressió.


El mirall nou que he muntat, és lleugerament diferent al que portava de sèrie amb la Cali. Aquest és un pèl més convex i permet veure més camp de visió (sobretot de l'angle mort típic que generen els vehicles llargs); cosa que no està gens malament.



Alb.

2 comentaris:

  1. Hola Albert!!

    Moltes gràcies!!!

    Si estàs interessat en fer samarretes personalitzades pots contactar amb unes amigues nostres!!

    eL teu bloc és molt interessant i hi ha racons increïbles!!!! Gràcies per ensenyar-los !!;)

    Nosaltres estem d'aturada tècnica, de mudances de....

    Fins aviat i a rodar!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones! .... doncs espero que aquesta aturada duri poc! :-)

      Salutacions!

      Alb.

      Elimina