5 de nov. 2012

CARAVANING - 2012 .... Per fi la Club Joker!






El dissabte passat, de bon matí, vàrem sortir cap a Barcelona per anar a la cita anual del Caravaning. De fet, vàrem ser els primers visitants a entrar al Saló, sí, sí, els primers. Tot un honor!  :-)

Aquest any però, a més a més de les ganes de xafardejar qualsevol cosa que s'assembli a una casa amb rodes i motor, tenia ganes boges de mirar amb lupa la nova preparació de Westfalia, l'anomenada Volkswagen T5 Club Joker, una primícia mundial i de la qual només se'n pot veure el prototip (ja presentat el mes de setembre passat a la fira de Düsseldorf).


La producció en sèrie encara no ha començat, s'espera que sigui a principis del 2013 i Westfalia confia vendre forces exemplars abans no aparegui el model T6 de Volkswagen (que calculo que serà el 2014). A veure si serà cert ...









Westfalia, però, a més de ser coneguda com un dels millors preparadors de furgonetes càmper de la història, també és coneguda pels seus desenganys i estires-i-arronses amb les diferents marques de furgonetes.

És curiós el camí de l'empresa durant aquests darrers 10 anys. Primer es desvincula de Volkswagen deixant de camperitzar les Californies i es bolca a Mercedes amb qui segueix fent les MarcoPolos, les SvenHedin i les JamesCook. Amb Volkswagen tan sols hi torna a treballar puntualment, i durant un període curt de temps, motoritzant les SvenHedin (el model econòmic de les JamesCook). Dos anys més tard, les SvenHedin tornaren a portar motor Mercedes. Però aquest 2012, Westfalia ha trencat els llaços que té amb Mercedes i, curiosament, ha tornat a Volkswagen. Reflex d'això és que han deixat de fabricar les SvenHedin (fins ara Mercedes i de la qual ja tan sols es poden comprar els vehicles en estoc) i la JamesCook té els dies comptats. El retorn amb Volkswagen ha estat amb el nou model Club Joker, potser intentant rememorar l'exitòs model Exclusive de les VW T4 que comptava amb lavabo. Buf! quin ball de bastons!

Al Caravaning, però, a més de veure un munt d'autocaravanes i fer exercici d'steps entrant i sortint dels vehicles, hi vaig tenir també una grata sorpresa. Vaig quedar parat amb les preparacions càmper dutes a terme per la casa Reimo, bàsicament per a VW T5. És impressionant com han sabut combinar dos elements que semblaven impossibles de casar dins una T5: un habitacle camperitzat i cinc places per viatjar. Un aplaudiment a la gent de Reimo!







Alb.

2 comentaris:

  1. Hola Albert, quin reportatge mes ben fet de la fira, la propera vegada que vinguis a Barcelona, avisa'm i ens veiem una estona.

    ara ja fa un anyet que emb vas ajudar a fer-me el blgg, gràcies, estic a punt d'assolir una quantitat rodona de visites, demá possiblement et podré ensenyar com va

    ResponElimina
    Respostes
    1. Albert!
      Vàrem baixar a Bcn amb el temps milimetrat, de no haver estat així, si que hauria estat bé de veure'ns.

      Jo l'altre dia em mirava el teu blog i pensava que a dia d'avui ja és tot un referent per als fanàtics de les T3 (i alguna T5). És una veritable mina d'informació i a més de qualitat.

      Una abraçada!

      Alb.

      Elimina