19 de febr. 2015

Lau teilatu ..... Les estrelles estan amb nosaltres!





Lau teilatu ....... senzillament genial! ...  :-)))

Unes de les coses que em genera més sinergies és la música. M'agrada que tots els moments de la meva vida tinguin la seva pròpia música, ... que no hi hagi cap moment que es quedi sense la seva Banda Sonora Original. És més, molts dels pensaments i sensacions que tinc van lligats a melodies que m'han marcat, ... que m'han deixat petjada. Si us plau, que no desaparegui mai la música!!  :-))

I si parlem de músiques que em desperten més que simples records, no em puc oblidar de citar el grup eusquera Itoiz, i la seva preciosa cançó Lau teilatu, que anys més tard va versionar - amb molt d'encert, per cert - el conegut i amic Adrià Puntí.

És una llàstima que els Itoiz deixessin els escenaris l'any 1988. Va ser aquell mateix any quan, fortuïtament i endinsat a la moguda grisa del rock gironí de finals dels 80, els vaig descobrir mentre feia una prova com a bateria pel grup de rock Sui Generis, actualment també desaparegut. Sens dubte, hi va haver un abans i un després d'aquell descobriment ....

Ja us podeu imaginar que pagaria el que fos per veure els Itoiz de nou dalt d'un escenari. Qui pogués recular en el temps ..... !!!



Lau teilatu  (per sentir la cançó cliqueu a dalt a la dreta)

Hemen gaude 
ta poztutzen naiz
ta ziur zure aita ere bai;
ta zer ondo... zelan dijua
zure bufanda txuria.

Lau teilatu gainian
ilargia erdian eta zu
goruntz begira,
zure keia eskuetan
putzara batekin... putz!
Neregana etorriko da
ta berriz izango gara
zoriontsu
edozein herriko jaixetan.

Goxo goxo
kanta egin nazu
Benitoren Maria Solt.
Negarrik ez,
txuri zaude ta malkoak
zure kolorea kentzen dute.

Lau teilatu gainian...

Felix, Felix bihar
berriz egongo gara
txanpain apur batekin;
diru gabe baina
izarrak gurekin daude,
piano baten soinuaz.

Lau teilatu gainian...




Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada