7 de juny 2012

Salamandra salamandra ssp. terrestris





No acostumo a parar de còrrer "per res" quan m'he predisposat a fer una bona marca calçat amb les Asics. Aquest diumenge m'havia aixecat a les 6 del matí amb un objectiu ben clar: rebaixar a menys de 40 minuts la pujada i baixada al castell de St.Miquel de Girona, una marca que tinc a la punta dels dits.

Escalfament previ, calçat ben cordat, ronyonera plena de líquid isotònic i l'Endomondo fent el compte enrera:  "3, 2, 1 ..... Inici! ... Primer parcial ... la cosa va bé, porto bon ritme, si no afluixo avui baixo dels 40! .... Segon parcial .... Carai! .... potser fins i tot baixarem dels 39 minuts! Anem bé, anem bé!! ....... Em repeteixo mentalment el lema que m'acompanya des de fa molts anys: "Sempre amunt" Albert!,  Sempre amunt i sense afluixar! ...... ...... Eps! - (maniobra brusca per evitar posar el peu on pertocaria) .... Ostrens!! ... què era això que quasi trepitjo??!! ... buf! .. un urodel al mig del camí??!! .... sort que no l'hi posat el peu al damunt!  .... .... ..... un urodel i a la llum del dia!!? ... Era una salamandra!!! ..... fa una pila de temps que no veig una salamandra, .... He de parar i fer mitja volta!! Deixar passar la possibilitat de contemplar de nou un bitxo com aquest no m'ho perdonaria mai!. .... Molt em dolgui (pel meu costat esportiu) avui la natura guanya! ..... El diumenge que ve ja tornaré per fer la marca a St.Miquel, què carai!"


Una Salamandra salamandra ssp. terrestris. Una meravella de la naturalesa que em deixa fascinat cada vegada que en veig un exemplar. A la península existeixen 9 subespècies de salamandra però a Catalunya tan sols tenim la ssp. terrestris, caracteritzada per ser més robusta que la resta de ssp. i  per presentar dues línies grogues més o menys discontínues que recorren el dors del cos. Quina meravella!




Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada