22 de febr. 2017

Aquelles antenes tan properes i tan llunyanes ...





A aquelles antenes s'hi pot arribar? ..... Aquesta va ser la pregunta que l'altre dia em va fer un amic mentre em senyalava Rocacorba amb el dit des de Girona ... Oi tant que sí! li vaig respondre!

Avui, amb ganes de fer quilòmetres, he decidit arribar-me fins a Rocacorba (991,8m), això sí ... amb l'Alma i posant el "turbo" per poder aprofitar al màxim aquestes tardes que - per fi - es comencen a allargar.

Així doncs, he carregat un track al Garmin i, essent conscient que hi havia més de 4 hores de pedalada, m'he posat dues gotetes de Channel 5 darrera les orelles, els cabells deixats anar i .... cap amunt s'ha dit!! ..  :-))

El fet és que, era tanta l'obsessió d'arribar aviat a casa, que al final he fet el puja i baixa en una hora menys del que apuntaven tots els tracks de pujada a Rocacorba des de Girona que havia consultat..... Això sí, us asseguro que avui dormiré planer ... :-)




De baixada, no me n'he pogut estar de fer una petita parada per veure el Surolí de Mas Obert, al terme municipal de Sant Gregori. Es tracta d'un arbre molt peculiar, amb un tronc d'alzina i un de surera, que sorgeixen d'un mateix peu. Sens dubte, val la pena veure'l.







Alb.


13 de febr. 2017

La cosa, per fi es remou!



Aquest dissabte passat, més de 500 persones s'han aplegat al col·legi Maristes la Immaculada de Barcelona per somiar l'escola del futur en el marc del projecte d'innovació educativa Maristes Xarxa Innovació.

El Projecte Maristes Xarxa Innovació és un procés participatiu de cocreació de tota la comunitat educativa, que se centra en la innovació permanent i en la xarxa entre totes les escoles Maristes del país.

És la primera vegada que la comunitat Marista organitza una jornada multitudinària d'aquest tipus per debatre propostes de manera conjunta entre els diferents agents implicats en l'educació dels infant.

Bien!! ... Sembla que això arrenca!! ....  ;-))





Alb. *


25 de gen. 2017

Números curiosos ....





100.000 visites ... 

Sempre m'ha agradat enganxar el moment en que el conta quilòmetres del cotxe arriba a un número "curiós": el 9999km, el 11111km o el 12345km. Són números que, quan aconsegueixo enxampar-los, em generen un "no-sé-què-xulo-de-bon-rotllo" i, evidentment, si puc els fotografio per guardar-los com un record preuat. Ara que, mirat fredament, algú pot pensar que es tracta d'un tipus de records que frega l'absurditat, però vaja ... ara ja podeu dir que en coneixeu a un que és feliç amb tonteries d'aquestes, jeje ...  

Aquesta setmana passada, a l'obrir el blogger per retocar uns links trencats, patam! .... ensopego que el comptador de visites marcava un número ben rodó .... el 100.000!

100.000 visites? ... Ui, això mig-espanta ...  L'únic de bo que té, és que veure aquest número m'ha carregat les piles per seguir escrivint almenys 5 anys més .... :-))


Cent mil gràcies lectors!   ;-)





Alb.

18 de gen. 2017

Com s'escriu una ... classe?





Avui hem anat a sentir els Amics de les Arts, però en un format diferent, en format pedagògic ... 

Aprofitant l'oferta de xerrades educatives que ofereix la ciutat, avui hem dut als alumnes de 3r d'ESO al taller-ponència "Com s'escriu una cançó?" que oferien els coneguts "Amics de les Arts".

La veritat és que ha estat molt bé, però mentre explicaven quins eren els ingredients necessaris per a fer una bona cançó, el meu cap no parava de barrinar amb el gran paral·lelisme que hi havia entre fer una cançó d'èxit i fer... la millor de les classes.


Apuntaven que per a fer una bona cançó calen 5 ingredients:


- MELODIA: una seqüència de notes individuals ordenades i compensades degudament. 

De fet, en una classe també hi trobem una peculiar melodia, no pas feta de notes diferents sinó d'alumnes diferents, que degudament ordenats poden tenir una força bestial.

L'explicació del professor també pot esdevenir melòdica, però ep! això no vol dir explicar amb cantarella (només faltaria, jeje) sinó, amb variacions de to, volum, de força, etc.


- HARMONIA: superposició de dues melodies o més. Quan se superposen, s'enriqueix la melodia resultant. Sovint, afegir la mateixa melodia a una escala més amunt o avall, o una quinta, s'obtenen resultats meravellosos.

A la classe, tenim alumnes que van una escala amunt i d'altres que van una escala avall. El nivell acadèmic dels alumnes pot ser tan divers que pot arribar a generar frustracions als docents més engrescats. Però, i si unim aquests dos alumnes de "octaves" diferents i afegim  alumnes "quintes" que harmonitzin els petits grups? .... No hi ha dubte que pot acabar essent del tot sorprenent!


- RITME: propagació de temps entre diversos sons. El ritme defineix l'estil de música que estem fent.

Quan estem davant d'una trentena d'alumnes, és important anar controlant - a tota hora - el ritme d'aprenentatge. L'estil de "música" ha d'agradar als nostres "oients", cal adaptar-lo als seus gustos, essent conscients que els gustos són diversos i sense deixar d'interpretar la "peça" que volem que escoltin. 


- LLETRA: és l'únic element "prescindible" d'una cançó. La lletra pot funcionar simplement com a un instrument més, però també pot explicar coses, donar punts de vista diferents o expressar emocions.

És evident que el professor és la "lletra" de la classe. I, està clar que, igual com hi ha cançons instrumentals, es poden fer classes sense que es noti la presència del professor, essent compositors de magnífiques "classes instrumentals".

Igualment, el professor pot afegir una lletra adient al tema, que lligui emocions amb aprenentatge, amb la dosi justa, deixant espai per a que el públic canti la tornada, com se sol fer en els grans concerts de rock, quan l'intèrpret deixa de cantar i orienta el micròfon al públic entusiasmat. 


- ARRANJAMENTS: determinen qui interpretarà la cançó i quins instruments hi intervindran per aconseguir una bona sintonia.

Una sessió classe sense els arranjaments adequats, no té res a veure amb una classe ben "arranjada", amb una diversitat d'instruments, intèrprets, a voltes entrant junts en escena, a voltes com a solistes, amb les dosis justes d'improvisació jazzística, i riffs artístics que il·luminen la classe i la converteixen en la MILLOR DE LES CANÇONS! ... Ui! perdò, volia dir: en la MILLOR DE LES CLASSES!! ....  :-))


Seran els professors els nous "Amics de les arts -educatives-"? ....  Endavant amb la música!!! ....  :-)





Alb.

30 de des. 2016

Feliç 2017! ... Àpats nadalencs





Les festes nadalenques acaben essent un no parar de menjar ... per a nosaltres i també per a les mallerengues! 

Viure en un àtic té les seves coses bones i les seves coses dolentes. De les dolentes ja ni me'n recordo, i de les bones, què dir-vos .... em fan somriure cada vegada que hi penso. :-))

Una de les moltes coses bones que té és que, amb quatre detalls, es pot arribar a crear un micro-ecosistema prou adient per a que, un bon grapat de petits ocells ens visitin la terrassa dia sí i dia també.

Amb l'arribada de l'hivern, el menjar des ocells escasseja. Per tant, la col·locació de menjadores és el millor reclam per atraure-les a la nostra terrassa.

I tal dit, tal fet!. .... Menjadores instal·lades! (fins i tot alguna "tunnejada" per a millorar-la), grana a base de pipa negra, cacauets, blat, escaiola, cànem i lli, i boles de seu repartides per la terrassa, que són autèntics dolços per a tot tipus de mallerengues.

I sí, no s'han fet esperar! ... mallerengues blaves, carbones, cueretes, pitroigs, cuafumades, ... ja treuen el nas per les menjadores atipant-se a base de bé .... fent uns autèntics àpats nadalencs! ....  :-))

Bon profit a tots!! ....  :-)










Alb.

11 de des. 2016

Regala una cosa diferent ....


Es pot dir més alt però no més clar...

Feia temps que no veia una campanya publicitària amb un missatge tan ben trobat... És més, subratllo totes i cadascuna de les paraules que diu. Deixant de banda que al final de l'spot s'acaba publicitant la botiga d'esports, tota la resta, les imatges, el missatge són .... senzillament GENIALS!

Realment el que m'agradaria regalar aquest Nadal no és una cosa material, és una cosa diferent, una cosa molt més important, ... regalar sensacions, llibertat, oxigen, paisatges, planssomnis ..... calor, estimabons moments, il·lusions, .... 





Alb.