7 d’abr. 2011

Viatjant per les terres d'Hergé

Quan vam decidir que la destinació per al viatge de l'estiu del 2010 seria la regió de Benelux (Bèlgica, Holanda i Luxemburg), tenia clar que anava al bressol de l'únic dibuixant de còmics que realment admiro, l'únic que ha estat capaç de fer-me bategar el cor davant d'un regal en forma de llibre durant els meus aniversaris de l'infància, l'únic que ha estat capaç de fer-me disfrutar des de ben petit d'una lectura fascinant i detallada de cada una de les seves vinyetes de les quals n'acabava essent partícep. Aquest artista s'anomena Georges Remi, àlies Hergé, creador i pare d'un reporter, amb prou feines adolescent, anomenat Tintín.

Les aventures de Tintín m'han deixat petjada. Tintín té quelcom que desafia el temps i l'espai, fins al punt que em venen al cap aventures que he viscut en diferents paisos del món que segurament podrien encaixar a la perfecció dins algun dels àlbums d'Hergé.


Observar el món que m'envolta amb ulls de periodista aventurer, amb "ulls de Tintín", m'alegra el cor durant uns instants i em retorna a aquelles nits d'hivern, quan encara no tenia ni 10 anys, i que assegut al llit rodejat de coixins que em fèien de trona, llegia les aventures intrèpides d'un noi belga, el seu gos Milú i un capità rondinàire anomenat Haddock que aconseguien aturar la percepció del temps fins a altes hores de la matinada.
Cheverny, un dels més bonics castells del Loira, va prestar la seva arquitectura com a model per a crear el castell de Moulinsart, l'elegant residència que Hergé va escollir per a Haddock. El nom de Moulinsart derivava del de la ciutat belga de Sart-Moulin, invertit com la pronunciació de les inicials de Georges Remi - R.G.- (Her-Gé). Evidentment, i com a bons Tintinòlegs, ens vam apropar a veure'l en directe .... i per uns moments vam poder formar part d'una de les vinyetes més recordades de Moulinsart.


Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada