5 de set. 2011

ANDORRA 2011 ---- Days off ----




Seguint la tradició, a mitjans d'agost m'he escapat a les valls andorranes per fer els meus peculiars "mountain's days off". La tipologia de muntanyes d'Andorra m'encanta, i és aquest un dels motius que em fa repetir any rera any la visita al petit país dels Pirineus.

Aquest any però, he invertit un d'aquests dies per fer muntanya a la Cerdanya francesa. Fèia temps que em rondava pel cap pujar al Puigmal per la seva vessant nord oest, una de les rutes d'ascensió més planeres, i per què no dir-ho, la més llarga. A més, m'interessava fer-ho en la modalitat d'sky-running.

Així doncs, el primer dia vaig anar a dormir a la Coma Morera, a pocs quilómetres d'Osseja, a uns 2000metres d'alçada. El lloc és fantàstic, un "furgoperfecte" amb totes les de la llei i, a més, hi vaig dormir completament sol. Allà dalt no hi havia ningú, només vent, un cel estrellat de mala manera, la lluna i silenci, silenci absolut. Tot un luxe!




Al dia següent em vaig aixecar a primera hora, em vaig carregar la Salomon XR Energy belt, vaig omplir-ne els bidonets, les Asics ben cordades i ... cap a dalt s'ha dit! Una ruta força interessant, tot i que he de reconèixer que és força monòtona. Fins i tot massa pel meu gust. Aquí hi he de tornar amb la btt i pujar l'Scott al Puigmal.

Aquella mateixa tarda ja vaig entrar a Andorra i, després d'unes compres de rigor, em vaig instal·lar al Pont de la Baladosa, al fons de la Vall d'Incles. Un lloc del qual en tinc molt bons records.

El segon dia vaig fer una itinerari circular per la zona dels estanys de Juclar. Sortint del Pont de la Baladosa, vaig anar a buscar el Port d'Incles, d'allà vaig baixar als estanys de Fontargen (ja a França), els vaig vorejar per l'esquerra i vaig baixar en direcció nord, per un camí que va girant cap a l'est i que et porta directe al Lac d'Estany, des d'allà vaig pujar al Lac de Juclar (el francès) i d'allà al port de juclar. Un cop allà, el camí ja és tot baixada passant pels estanys de Juclar andorrans i acabant de baixar fins al Pont de la Baladosa.




El tercer dia de muntanya tocava fer algun pic. Aquest cop vaig fer el pic d'Anrodat. La ruta és molt senzilla i directe. Se surt del Pont de la Baladosa, es puja per una forta pujada fins als estanys d'Anrodat i de l'Illa, i llavors per fortes pendents s'arriba al cim. La panoràmica des de dalt no té desperdici.







Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada