13 d’abr. 2012

Ulleres Night Vision




Conduir de nit és una activitat que particularment no em desagrada. Tot i que, fent-ho, oblida't de gaudir del paisatge. En tot cas però, sovint hi ha menys trànsit a la carretera i, si s'acompanya amb una bona música, pot esdevenir un dels grans plaers de la vida. T'agrada conduir? :-)

L'any passat, durant una parada per carregar gasoil en una àrea d'autopista francesa, vaig veure que venien unes ulleres de vidres grocs del tot curioses. Segons anunciava la caixa, augmentaven el contrast i reduïen la fatiga visual durant la conducció nocturna. Me les vaig estar mirant una estona i ni em va passar pel cap de comprar-les. Recordava haver llegit un comentari al foro furgovw sobre aquest tipus d'ulleres, però no recordava exactament què s'hi havia comentat, si era positiu o negatiu. Al final, vaig pensar que no eren res més que un simple "gadget" de benzinera més inútil que útil i les ulleres es van quedar allà penjades.

Mesos més tard, a la sala d'espera del dentista, vaig llegir un altre article que parlava d'aquest tipus de ulleres exaltant-ne les virtuts i les avantatges de conduir amb elles. I no m'ho vaig pensar més: la propera vegada que anés a França, caurien al cabàs.


I així ha estat. Fa dues setmanes, de camí a Poitiers, vaig trobar un lloc on les venien. Per 13 euros les vaig comprar i aquest passat cap de setmana he tingut l'ocasió de provar-les. Genials!

S'agraeix haver-les dut després d'haver conduit més de mitja hora. Al començament tot ho veus groc (cosa atípica), però a mesura que passen els minuts, vas perdent la percepció de la dominant groga de la imatge, la vista es relaxa i es pateix molt menys dels reflexos generats pels llums dels cotxes que et venen de cara. Vaja, que, sense ser res de l'altre món, aquestes ulleres funcionen a la perfecció.

Això sí, ... estèticament he vist coses mooolt millors. Sort que només les duré de nit! :-)


Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada