13 d’abr. 2016

Simbiosi educativa ...





Hi ha una cita de l'escriptor Paulo Coelho que sovint em ve al cap quan estic davant d'una classe amb adolescents que tenen poques ganes de fer classe, però moltes ganes d'aprendre en un altre format, en el que jo anomeno "format acústic", jo al mig i ells al voltant. Tenen ganes d'aprendre de les aventures de l'avi Cufí, dels seus viatges arreu del món, de les mil i una anècdotes, o dels detalls més insignificants i, alhora, més rellevants de la vida .... En aquests moments, penso que s'aconsegueix la més gran de les simbiosis alumne-professor: el coaprenentatge. Ells aprenen ... jo aprenc!

La brillant cita de Coelho diu així:

"Un nen pot ensenyar tres coses a un adult: 
a posar-se content sense cap mena de motiu, 
a estar sempre ocupat amb alguna cosa,
i a saber exigir amb totes les forces allò que un desitja"



Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada