31 de gen. 2014

Nova Klasse V





Ahir va ser un dia important, almenys pels que ens agraden les furgonetes! Un canvi de model només passa cada deu anys.

Ahir, Mercedes Benz va presentar en societat el nou Klasse V (la nova Viano perquè ens entenguem). Ho va fer a Munich, en un acte de presentació que es va poder seguir en directe on-line a través de la web de Mercedes. De totes maneres, si bé ahir es va presentar, el llançament al mercat no es farà fins el 31 de maig. Caldrà, doncs, esperar uns mesos per poder-la veure en directe.


La veritat és que, després de veure'n les imatges, crec que, aquest cop, els d'Stuttgart han fet una molt molt molt bona feina. La Klasse V és, senzillament, espectacular

La nova  Klasse V el fabricarà en tres longituds diferents (de 4,8 a 5,3m). Pel que fa a motors, hi haurà el de 2,1 litres de 4 cilindres amb turbo-diesel i turbo-compresor de dos etapes amb 136 CV (l'anomenat V200 CDI), el V220 CDI de 163 CV, i el V250 BlueTEC de 190 CV.

Però si una cosa no li falta a la nova Klasse V, és un desplegament tecnològic a tots els nivells. Sensors d'ultrasons per a aparcar, càmeres i radars davanters, posteriors i laterals, sensors d'angle mort i canvi de carril, sensors de vent lateral, sistemes d'il·luminació led intel·ligents, llums d'ambient, etc.etc.etc .....

Pel que fa a l'exterior, el que crida més l'atenció és la llargada del capó, una modificació que respon a les noves normatives anti-atropellament. La segona cosa que crida l'atenció del Klasse V és l'obertura del portó del darrera. Es pot obrir sencer o només el vidre. Una característica interessant, sens dubte. 














Pel que fa a l'estètica interior, segueix el mateix patró dels últims models de Mercedes: una pantalla central de 7 polsades, tablier més o menys minimalista, una selector tàctil multi-funcions i un toc d'esportivitat al volant (he de reconèixer que em cau la baba només de veure'l). Està bé, tot i que, no sé fins a quin punt, tant de disseny pot acabar repercutint en una menor funcionalitat.











El que també caldrà veure és com s'ho maneguen la gent de Westfalia per camperitzar una "monada" com aquesta. Espero que estiguin a l'alçada. De totes maneres, ens caldrà esperar ben bé un any per veure-ho, que serà, més o menys, el temps que trigarà Volkswagen a moure fitxa amb la nova T6.  Ja em frego les mans! ....... El 2015 promet!!!   :-) 




Alb.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada