12 de des. 2018

Gaciron V9D-1600... qualsevol nit pot sortir el sol


Ningú s'hauria de perdre l'experiència de baixar a 50km/h per una pista forestal i de nit.... Creieu-me, deixeu-vos estar de Port Aventures!!  :-)

En una passada entrada del blog, ja us parlava de les nocturnes en BTT. Sortir amb la bicicleta a recórrer pistes i corriols quan el sol ja s'ha post, és la única manera de seguir fer mountain-bike entre setmana i a l'hivern. No hi ha volta de full, hi ha menys hores de llum i, durant les de claror, estem a la feina.

A raó d'aquella entrada, alguns lectors em preguntaven què calia per a sortir de nits amb la mtb.

De fet, només calen tres coses: primer de tot, força de voluntat. En segon lloc, deixar enrere totes les pors. I tercer, i molt important, un llum potent per circular amb seguretat i no acabar caient de vint ungles al terra per falta de llum.  

De la força de voluntat i de les pors, què us puc dir? ... Poques explicacions calen, no?. Està clar que, si no tens força de voluntat i/o tens pons, segur acabaràs trobant alguna cosa molt més interessant per fer, encara que en realitat no ho sigui, jejeje... La ment humana és així... 

Però si tens força de voluntat, i els sorolls del bosc, la foscor i els animals salvatges no et tiren enrere, llavors només et cal tenir un bon llum que et converteixi la nit en dia. La resta, es pa sucat amb oli!

De llums n'hi ha de molts tipus, però bàsicament cal tenir en compte dues variables: la qualitat de la llum (potència dels leds, temperatura de la llum i l'amplitud del feix de llum), i la durada de les bateries. Si el llum és molt potent però la bateria s'acaba tan bon punt gires la cantonada, malament. Igualment, si el llum genera pocs lumens, o el contrari, en genera molts però concentrats tots en un sol punt, .. millor no aventurar-se gaire, ja que l'efecte túnel pot acabar essent igual d'odiós que de perillós. 

A partir d'aquí, és qüestió de les necessitats de cadascú i, evidentment, de la seva butxaca. Hi ha llums molt bons i cars, hi ha llums dolents i barats. També n'hi ha de dolents i cars i, buscant buscant, es poden trobar els bons i barats (que no n'hi ha pas tants).

Un d'aquests últims és el GaCIRon V9D-1600. Es tracta d'un llum amb bateria de Liti incorporada de 5000mAh, 1600 lumens de lluminositat, amb una obertura del feix de 125º (una passada) i que com a extra incorpora un pràctic comandament a distància per canviar els modes de llum sense treure les mans del manillar.




El llum està format per dos leds d'alta potència, encastats en dos cons contornejats per un perfil groc. Aquest perfil groc crea un halo de llum ultra-angular que redueix, en gran mesura, l'efecte túnel



Pel que fa a modes de funcionament, disposa de sis modes: 1600 lúmens, 800, 400, 200, un mode de llum oscil·lant entre 50-100 i l'estroboscopi. La durada de la bateria es mou entre les 9h 35min a 200 lumens i 1h30min a màxima potència. De totes maneres, amb el mode de 800, o fins i tot el de 400 lumens, es pot circular tranquil·lament bé i amb tota seguretat. El de 1600, només per les baixades que et fan treure un somriure d'orella a orella, jejeje.... :-)





A veure si ara amb tant il·luminació, ens estimarem més que els dies s'escurcin en comptes de que s'allarguin ....jeje. 

Bé, sigui com sigui, lo important és que no s'aturi la diversió, hi hagi llum, hi hagi foscor, faci fred, faci calor! ... ;-)




Alb.

2 comentaris:

  1. Hola Alb, t'oblides d'una tercera opció alhora de sortir a l'hivern entre setmana i gaudir de les poques hores de llum: Fer-ho amb una e-bike! Sóc fanàtic de la btt des de sempre hi ara he descobert algo tan sorprenent que és com tornar a aprendre a anar amb bici. Sóc feliç amb la meua Haibike!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ;-) .... bona aquesta! ... jeje.... a mi, mentre les cames em tirin, preferixo pujar sense ajudes fent una bona suada! ... jeje. Potser hi haurà un dia que pensaré el contrari, ves a saber... :-)
      Salutacions.

      Elimina